Astrologie - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Astrologie - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Astrologie

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Februari 2014 | Peru, Pisac

Dit jaar voelde ik dat het tijd voor me was om een ander soort reis te maken, een reis naar binnen. Een reis van stilte, van vasten, van spirituele groei. Ik heb een tijdje getwijfeld over de juiste plek. Azie? Latijns Amerika? Ik neigde naar Peru, en hoewel ik daarna naar andere plekken zocht, kwam ik toch steeds weer bij Peru terug. Het was het gevoel in mijn buik wat de doorslag gaf, een innerlijk weten.

Nu ontdekte ik van de week dat de lijn van planeet saturnus EXACT door de plek loopt waar ik me op dit moment bevind. Saturnus is één van de lastigste planeten om je onder te bevinden en staat dan ook garant voor een moeilijke tijd waarin snelle groei plaatsvindt. Ik klik op de lijn en krijg de volgende persoonlijke (persoonlijk want gebaseerd op mijn geboortedatum/tijd, is voor iedereen anders, niet iedereen heeft hier saturnus of uberhaupt een planeet lopen) beschrijving;

'In these regions of the Earth, you learn to rely on yourself. Your freedom of action is limited to quite a narrow area. You retreat from the company of people, and they might get the impression that you are distant or standoffish. You react with reserve and scepticism to any encouraging suggestions made by your contemporaries. You may even become cynical, and it may appear as though you derive some secret pleasure from sharing such dark and negative thoughts.

Your moodiness comes from a deep sense of frustration, but in reality it expresses fears and doubts that you do not want to admit to having. But you cannot avoid reality. In this place you have the chance to deal with your feelings of inadequacy and to find out which ones are still necessary and which ones are no longer useful. A stay along this line becomes a test of your personal integrity, maturity and credibility.

If you decide on a time of introspection to gain new insights into important areas of your life, then the special energy of these places can produce satisfactory results. A time of fasting, a longer and solitary stay in the mountains but also entering a monastery or ashram can produce positive results.'

Dat is toch frappant! Het is waar dat ik 'retreat from the company of people'. Ik ben erg gefocussed op heling en heb duidelijk voor ogen dat ik hier niet ben om te socializen. Dat maakt dat ik afstandelijk ben en weinig energie besteed aan anderen hier in de omgeving. Sceptisch ben ik inderdaad, veel spiritualiteit is hier commercialized en ik blijf dicht bij mezelf. Cynisch ben ik ook, en samen met Eroca kunnen we daar erg om lachen, ook zij is niet vies van een beetje cynisme.

De tweede alinea slaat ook de spijkers op zijn kop. Zo waar! Er komt zoveel frustratie op, zoveel angst en oud zeer. Ik word voortdurend op de proef gesteld er op een volwassen en integere manier mee om te gaan, om niet te projecteren, niet de boodschapper neer te schieten maar het te voelen en plaatsen waar het hoort- bij mij.

En dan die derde alinea, die letterlijk beschrijft wat ik hier aan het doen ben! Toen ik dit las, kwam ik net uit een periode van 8 dagen vasten, mediteren in de bergen en alleen zijn. Morgen start ik weer een lange periode van vasten, strikte structuur en veel meditatie.

Nee, dat buikgevoel van mij, daar is niets mis mee.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 52654

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: