Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Maaike A - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Maaike A - WaarBenJij.nu

Tikal

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 November 2012 | Guatemala, Tikal

Vanuit Flores boek ik een trip naar Tikal, inclusief zonsopgang voor 40 euro. Moet ik wel om 2.00 uur voor opstaan, maar vooruit.
Het is bijzonder om 's nachts door de jungle te banjeren. De angstaanjagende geluiden van brulapen zijn indrukwekkend, en ooit eens opgenomen en gebruikt voor de geluiden van de dinosaurussen in Jurassic park. Het klinkt inderdaad alsof er overal dinosaurussen om mee heen staan maar de apen die het geluid maken, zijn verrassend klein. Spidermonkeys zijn er hier ook; agressieve apen die je met zaden bekogelen en op je plassen, opletten waar je je loopt dus. Onze gids laat van alles zien. Legermieren die enorm groot zijn en bijten, en mierenhopen maken van wel 4m2. Het plantje 'don't touch me', dat wanneer je haar aanraakt, onmiddellijk haar bladeren laat hangen. Bijzondere vogels en andere dieren, en we zien zelfs krokodillen.

We beklimmen Maya tempel 4 die enorm hoog is en boven de jungle uitsteekt. Vanuit daar zien we andere grote tempels, en strijken neer om de zon op te zien komen terwijl de jungle langzaam tot leven komt. Dit is wel héél erg bijzonder. Na uren later een groot deel van de andere Maya tempels en gebouwen gezien te hebben, ben ik behoorlijk onder de indruk. Ze hebben aan alles gedacht, van de locatie tot aan het aantal traptreden, in elk detail is rekening gehouden met de planeten. Op 21 september schijnt de zon zo door alle tempels, dat 1 ervan in goud gebaad wordt. Op 21 december 2012 gaat het nog veel bijzonderder zijn (google voor details), en om die reden zijn alle hotels in deze omgeving al volgeboekt. Ik weet nog niet waar ik wil zijn, hier in Tikal of in Palengue waar de rainbow gathering plaatsvindt. Beide locaties zijn onhandig, aangezien ik tegen die tijd in El Salvador hoor te zitten. Maar op deze bijzondere datum wil ik op de juiste locatie zijn. We zien wel waar het universum me brengt. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier een beschrijving van wat de Maya's te zeggen hebben over 21/23 december 2012.

~ December 21, 2012 Begins the Special Planetary alignment where we will experience a solar eclipse.
~ December 22, 2012 the Earth will experience an eclipse with Venus.
~ December 23, 2012 the night will prolong itself into the morning.

This is representative of the three days of darkness...but we will not be in total darkness. During these days surround your self with people, places and things that make you happy and joyful.

There will be an "8 MINUTE" period during the peak of the planetary/galactic alignment where the ascension or awakening of consciousness will occur. This is expected to occur sometime mid-day on December 22nd and may disrupt our electricity.

During the "8 MINUTES" we will have a heightened expanded consciousness where we will feel enormous peace and unity. We will also receive a download of IDEAS from our higher consciousness. These ideas will need to be applied into our lives so we can help restructure a peaceful, loving planet.

Ac Tah suggest we keep paper and pen with us at all times during these time periods as ideas begin to flood our consciousness. We will need to BECOME what we have AWAKENED ourselves to, and create the change here on Earth.

The Mayans are hoping the pyramids they have put in place will help sustain this higher vibrational energy for at least three months so we can access and implement these ideas into fruition for the highest good of all involved.

This is the shift in consciousness....the awakening. We will literally ascend into our higher consciousness ~ our higher ideas ~ so we can create a higher vibrating planet. We are the ones we have been waiting for ~ and it is us who will transform this planet.

Opwindend, niet?

• 28 Januari 2013 - 00:40

Mieke:

Je schrijft mooi over Tikal. Wij zijn er ook geweest, is inderdaad een bijzonder indrukwekkende plek op aarde.
    Geniet verder van je reis of thuis als je daar bent.
    groet, Mieke en Jan (miekeenjan.reismee.nl) als je zin hebt.
    Over Tikal hebben wij geschreven op miekeenjan.waarbenjij.nu.