Het begin - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 December 2013 | Peru, Pisac

Na een hel van een reis, waarin ik met hevige koorts 13,5 uur op een vliegveld heb doorgebracht, kom ik aan in Cusco. Luis, een Peruaans mannetje, staat me op te wachten en brengt me naar San Salvador. De rit duurt ongeveer een uur en onderweg vertelt hij over wat we tegenkomen. De bergen zijn prachtig. Veel groen, bloemen en ruines. Lama's, biggetjes, ezels, honden en katten struinen overal vrij rond en ik kan mijn geluk niet op.

We komen aan bij het huis van Eroca en ik voel me meteen thuis. Verschillende moestuinen, bloemen, beschilderde stenen en schilderingen op de muren. Er staat een rustgevend muziekje op, wat klinkt als inca's die in de bergen fluit zitten te spelen. Overal vind ik symbolen, in 1 van de keukens ligt een kleed waarop elke zonsop- en ondergang een ritueel wordt uitgevoerd om de vibratie/energie van het dorp te verhogen. Er wordt een vuur gebrand en mantra's gezongen en vervolgens gemediteerd. De as die ontstaat tijdens dat ritueel schijnt helend te zijn en ik krijg dan ook meteen een kop aswater voorgeschoteld. Aangezien ik besloten heb me deze reis compleet over te geven, drink ik het zonder zeuren op.

Het is een groot huis met 6 ruime kamers en 2 net zo ruime keukens. Mijn kamer is zo'n 22 m2 en heel licht, want ik heb in 3 wanden grote ramen zitten. Het uitzicht op de bergen is adembenemend! Er hangen overal muziekinstrumenten en op de grond liggen verschillende Peruaanse tapijten.

Eroca heeft 3 katten en een hond, ik ben zo blij! De katten slapen bij me onder de dekens net als Binkie, dus dat maakt het gemis een klein beetje goed.

Het weer is trouwens prima! Nog wel, tenminste. Het regent af en toe maar de buien zijn kort, tussendoor schijnt de zon en is het heerlijk warm, soms zelfs heet.

De hele dag drink ik thee van cocaine bladeren tegen de hoogteziekte. Ik praat met Eroca over de candida en hoe zij dat genezen heeft. Ze vertelt dat ze een half jaar lang strict het dieet gevolgd heeft en bijna alleen maar groenten at, en daarnaast chinese medicatie slikte. Ik zal dus ook thuis door moeten gaan met het dieet wat ik hier start, dus jullie kunnen je er alvast op voorbereiden dat ik geen wijntjes met jullie meer zal drinken of uit eten kan gaan. Ik merk dat, nu ik hier ben, ik niet zo bang meer ben met dit dieet te beginnen. Blijkbaar heb ik mezelf er mentaal voldoende op voorbereid en ik ben er helemaal klaar voor; klaar om te genezen en weer gezond te worden. Dat mag ook wel, na 15 jaar. Ik weet niet eens meer wat het is om me gezond te voelen.

Maar nu eerst moet ik zien te genezen van de griep. Eroca brengt me warme kruiken en soep en ik slaap veel. Als ik weer beter ben zal ik de omgeving gaan verkennen en vertel ik jullie meer. Hasta luego!

English version:

The beginning

After a hell of a trip, where I had to spend 13,5 hours at the airport with fever, I arrive in Cusco. Luis, a small Peruvian guy, is waiting for me and drives me to San Salvador. On the way he tells about what we come across. The mountains are beautiful. Green, flowers and ruines. Lama's piggies, donkeys, dogs and cats are walking everywhere freely, and I love it.

We arrive at Eroca's house and I immediately feel at home. Gardens with veggies, flowers, painted stones, paintings at the walls. I hear some peaceful ancient music. Everywhere I find symbols, in one of the kitchens is a carpet where they do a ritual at every sunrise and sunset to rise the vibration/energy of the village. They burn a fire, sing mantra's and meditate. The ashes that they create with the ritual are healing and so Eroca gives me a cup of ashwater. Since I decided to completely give in to everything, I drink it without complaining.

It's a big house with 6 big rooms and 2 big kitchens. My room is about 22 feet square and very light, since I have big windows in 3 of the walls. The view at the mountains is amazing! There are music instruments everywhere and on the floor there are several Peruvian carpets.

Eroca has 3 cats and a dog which makes me happy. The cats sleep with me under the blankets just like Binkie, so that makes up a little bit for missing him.
The weather here is nice, so far. Yes, it rains, but short and in between there is sun and it is warm, sometimes even hot.

The whole day I am drinking tea of cocaine leaves against the altitude sickness. I talk with Eroca about candida and how she cured it. She tells me that she followed the diet very strict for half a year, rarely ate anything else than veggies and took chinese medicine. So when I come home I will have to continue the diet, so no wines or going out for dinner for me. Since I am here, I am not so scared anymore of the diet. I guess I prepared myself mentally and I feel ready to start with it, I am ready to heal and feel healthy again. After 15 years I don't even know what being healthy feels like anymore.

But first I have to cure the flue. Eroca brings me soup and takes good care of me and I sleep a lot. When I get better I'll start exploring the environment and will tell you more. Hasta luego!

  • 09 December 2013 - 19:26

    Maurice Miedema:

    Dat betekend dus ook geen wijntjes en pizza's meer bij De Punt. Ach het is een klein offer, piece of cake ;). Fantastisch dat je dit aangaat, succes Maaike.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 52692

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: