Leven van licht - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Leven van licht - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Leven van licht

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Februari 2014 | Peru, Pisac

Ergens begin januari bekeken Eroca en ik een documentaire genaamd 'in the beginning there was light' over mensen die van licht/prana leven. Prana betekent hetzelfde als chi, life force, en is eigenlijk gewoon pure liefde, onze natuurlijke staat van zijn. We hebben dit dus allemaal in ons, en het is overal om ons heen.

Ik had al eerder van dit fenomeen gehoord maar me er nooit echt in verdiept. Na het zien van de docu was mijn interesse gewekt en de afgelopen weken heb ik veel gelezen en veel video's bekeken over dit onderwerp. Inmiddels ben ik compleet gefascineerd en ervan overtuigd dat ik kan leren om van Prana te leven. Voor de sceptici onder ons; het is bewezen dat dit mogelijk is. Er zijn wereldwijd zo'n 30.000 mensen die van Prana leven. Deze mensen zijn gezonder dan de meeste mensen die eten en al hun chakra's zijn perfect in balans (ja, dat kunnen ze tegenwoordig ook testen, er bestaat professionele apparatuur dat chakra's kan lezen en dit doen ze in reguliere ziekenhuizen/klinieken, niets alternatiefs aan).

Het verhaal gaat dat wij mensen vanuit een andere planeet/dimensie naar de aarde kwamen. We leefden van Prana, communiceerden dmv van telepathie en konden vliegen. We zagen er waarschijnlijk heel anders uit dan nu. Op een dag zagen we een vreemd soort schuim op de zee drijven. Het was heel mooi en rook super lekker. We waren nieuwsgierig en proefden ervan. Het smaakte zo heerlijk, dat we nog een beetje namen. En nog meer, en nog meer. We raakten eraan verslaafd en bleven ervan eten. En hoe meer we aten, hoe zwaarder we werden. We konden steeds minder goed vliegen en telepatisch communiceren werd steeds moeilijker. Het resulteerde erin dat we uiteindelijk helemaal niet meer konden vliegen, voedsel nodig hadden en dmv geluid met elkaar moesten leren communiceren.

Voedsel is verslavend. Dat geldt niet alleen voor suiker of koffie, maar ook voor brood, vlees, melkproducten en zout, om maar wat te noemen. Wanneer je gaat vasten, krijg je soortgelijke afkickverschijnselen als wanneer je afkickt van drugs of alcohol. En ook wanneer je weer begint met eten gebeurt er hetzelfde als wanneer je drugs of alcohol weer aanraakt.

Er zijn veel redenen waarom we eten. We eten omdat het lichaam bepaalde voedingsstoffen nodig heeft (real body needs). Maar we eten ook omdat we niet willen voelen (emotional eating), of omdat we ons vervelen. We eten vanuit gewoonte, vanuit verslaving, of gewoon omdat we het lekker vinden. We eten vanuit geloof, omdat we in gezelschap zijn (sociaal eten), we eten vanuit angst (als ik niet eet kom ik iets tekort) en we gebruiken voedsel als beloning.

We hebben eigenlijk maar heel weinig eten nodig. Hoe vaak hebben we echt honger en hoe vaak eten we om andere redenen? Wel, sinds ik er op ben gaan letten ben ik gaan zien dat ik eigenlijk niet vaak écht honger heb, en 9 van de 10 keer eet vanuit verveeldheid, verslaving of gewoonte.

We weten allemaal dat er heel veel mensen zijn met overgewicht en we weten ook dat heel veel ziektes voedselgerelateerd zijn.
Vasten is een eeuwenoud proces wat in elke religie voorkomt. Het is één van de beste manieren om je lichaam te helen, want wanneer je vast komt je lichaam in een staat waarin het zichzelf begint te herstellen en oude rotzooi eruit gooit. Bijna al onze energie gaat normaalgesproken naar het verteren van voedsel, wanneer je vast kan je lichaam deze energie gebruiken om te herstellen.

Zuurstof is 70% van onze voeding (nourishment), we halen maar 30% uit voedsel.

Stel je voor dat je volledig van licht leeft. Je hoeft geen geld meer te besteden aan voedsel, aan gas, aan de koelkast, gril en staafmixer of wat je ook gebruikt in de keuken. Je bent geen tijd meer kwijt aan boodschappen doen, koken, afwassen, opruimen. Je hoeft niet na te denken over wat je wilt eten. Je hoeft je geen zorgen te maken over of je voedsel wel gezond genoeg is, of over aankomen, of over ziek worden. En een hele belangrijke, je impact op de natuur is nihil. Niet alleen hoeft er geen voedsel meer voor je verbouwd te worden, ook je afval reduceert drastisch. En zo zijn er nog veel meer voordelen te bedenken.

Er zijn welgeteld 2 nadelen; eten is lekker, en het sociale aspect van eten. Mensen die van licht leven vinden met name dat laatste lastig, zeker in het begin. Voor sommigen is het uiteindelijk een reden om weer te gaan eten.

Je kunt natuurlijk van prana leven en daarnaast regelmatig eten, maar het probleem daarvan is dat je aan zult komen, omdat je op 2 manieren gevoed wordt. Wat je kunt doen is bijv af een toe iets kleins nemen zoals een stukje chocolade.

Persoonlijk hou ik erg van eten en zou ik het niet graag opgeven. Maar mijn gezondheidsissues waar geen pil voor bestaat en die niet minder worden met de jaren, zijn voor mij een belangrijke reden om uiteindelijk eventueel van eten af te stappen.

Maar eigenlijk gaat het leven van prana niet zozeer over eten of niet eten. Het gaat vooral over het verhogen van je energetische vibratie, uit de angst en in de liefde. En wie wil er niet vervuld zijn van liefde? Het stopt het lijden.

Je geeft dus misschien iets plezierigs op, het eten, maar krijgt er iets zo waardevols voor terug dat niets dat kan overtreffen.

Er zijn verschillende manieren om te leren van Prana te leven, iedereen doet het op zijn eigen manier. Sommigen volgen het 3 weken proces van Jashmuheen, anderen doen het langzamer, gaan bijvoorbeeld van normaal eten naar vegetarisch eten, veganistisch eten, alleen van fruit leven, alleen nog sap drinken en dan over naar water. Velen kiezen er ook voor om veel en steeds langer te vasten om te ontgiften en er langzaam aan te wennen.

Ikzelf heb nog geen uitgestippeld pad. Momenteel vast ik regelmatig en wanneer ik eet, doe ik dat bewust. Ik let erop wanneer ik echt honger heb en waneer er iets anders aan de hand is. Maar soms heeft mijn verslaving de overhand en grijp ik bijv. naar chocola. Wanneer dat gebeurt probeer ik dat gewoon te accepteren zonder boos op mezelf te zijn, en doe ik het de dag erna weer beter. Ondertussen probeer ik mijn vibratie te verhogen dmv oa meditatie, visualisatie, chanting, Tibetaanse rites e.d. Het allerbelangrijkste is om echt te geloven dat we eten niet nodig hebben. De kracht van de mind is oneindig. Wist je dat schizophrene mensen de kleur ogen kunnen aannemen van de persoon die ze op dat moment denken te zijn? Dat illustreert aardig hoe sterk de kracht van onze gedachten is.

Wel een beetje ironisch dat ik die nog geen jaar geleden de opleiding tot voedingsdeskundige/dietiste afrondde, nu tot de conclusie kom dat niet eten misschien wel de beste optie is.

  • 17 Februari 2014 - 22:34

    Sanjeev Devendra:

    Mooi stuk, veelomvattend en goed verwoord! Nog veel plezier met je reis, erg interessant allemaal.. ;)

    Ik denk overigens dat schizofrene mensen door hun vibratie af te stemmen (waarschijnlijk verlagen) op die van de entiteit(en) die zich in hun auraveld bevinden automatisch de mimiek, gelaatsuitdrukkingen, gedachten e.d. van deze entiteiten overnemen. Door de vibratie af te stemmen vind een soort "channeling" plaats, waarlangs de entiteit zich kan uiten en de aandacht kan opeisen, om op deze manier voor de buitenwereld "gewaardeerd" of "erkent" te worden (soms door gek te doen wanneer de eigen ziel een lage vibratie heeft aangenomen door het overmatig nuttigen van drank, drugs of negatieve gedachten). Het lichaam is een reflectie van de ziel, de eventuele entiteiten in het auraveld en de daaraan verbonden eigenschappen als allergieën, capaciteiten, emoties / blokkades. Door de eigen vibratie te verhogen zullen andere gedachten, emoties en energieën in het auraveld veel minder vat op iemands lichaam en gedrag hebben.

  • 21 Februari 2014 - 22:41

    Maaike V A:

    Hi Sanjeev,

    Wat jij zegt zou heel goed kunnen inderdaad, al denk ik niet dat ze bewust hun vibratie afstemmen. Schizofrenie komt grotendeels door trauma's en dus is de vibratie van zo'n persoon al dermate laag dat entiteiten makkelijk toegang hebben. Anyway, super leuk dat je me leest!

  • 22 Februari 2014 - 03:28

    Sanjeev Devendra:

    Hoi Maaike,

    Ik heb 't gevoel dat je grote stappen aan 't maken bent. Je mag erg trots op jezelf zijn, want je bent goed bezig! Je kiest niet altijd voor de makkelijkste weg, maar het resultaat zal er niet minder om zijn.

    Zelf weet ik niet precies hoe dingen in elkaar zitten, ik heb daarvoor te weinig gelezen en niet gestudeerd. Het is daarom fijn als iemand die dat wel heeft gedaan me andere perspectieven, nuances en inzichten kan geven, om zo dichter bij de waarheid te kunnen komen. Ik hoop dat ´t goed met je gaat en je onderwijl al je dromen mag realiseren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2791
Totaal aantal bezoekers 52669

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: