Magische bergen - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Magische bergen - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Magische bergen

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 December 2013 | Peru, Pisac

Eroca vraagt me of ik het kleine kerkje in de bergen gezien heb. Dat heb ik. Ze vertelt dat de spanjaarden het daar gebouwd hebben omdat op die plek een magische steen ligt. Eeuwenlang kwamen de inca's daar om offers te brengen en te bidden. In de kerk is nog een klein stukje van de steen te zien. Eroca gaat er met een vriendin naartoe. De vriendin is atheist en gelooft dan ook niet dat de steen magische krachten zou hebben. Ze maakt het verhaal belachelijk en in plaats van een offer te brengen, maakt ze alleen maar foto's, ondanks het feit dat ze een sterke boodschap krijgt geen foto's te maken.

Vervolgens wordt de vriendin in kwestie als enige helemaal stukgebeten door muggen. De beten zwellen op en worden enorme bulten. Daarnaast krijgt ze hevige diarree en last van hoogteziekte. De vriendin is ten einde raad en komt opeens tot de gedachte dat het misschien wel komt omdat zij de enige was die de steen niets kwam brengen, maar wat kwam halen (de foto's)... en daardoor nu kwalen krijgt waar de mensen tegen de steen voor hebben gebeden. Ze wist onmiddelijk de foto's en zegt 'het spijt me zo steen, ik wist het niet, ik wist het echt niet!' Een uur later zijn de bulten verdwenen en is ze volledig genezen. Niet alleen van alle ziekten, maar ook van het atheisme.

English version

Magic mountains

Eroca asks me if I saw the little church in the mountains. I did. She tells that the Spanish build it there because at that place is a magic stone. For ages the Inca's came there to bring offers and pray. In the church you can still see a little bit of the stone. Eroca goes there with a friend. The friend is an atheist and doesn't believe in the magic stone. She makes fun of it and instead of bringing an offer, she just makes pictures- despite the fact she got a strong message not to take any pics.

Right after the friend of Eroca gets bitten by musquitos like crazy. The bites swell up and become huge bumps. Next to that she gets diarria and altitude sickness. She is desperate and and some point understands that she might get the deceises people have been praying for to the stone. When she realises that, she erases all the pictures and sais 'sorry rock, I didn't know, I'm so sorry!' Within an hour, the bumps disappear and she is cured completely. Not only of the deceises, but also of atheism.