Conclusie - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Conclusie - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Conclusie

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Maart 2014 | Peru, Pisac

Over 1 nachtje vlieg ik naar huis. Ik heb er een raar gevoel van in mijn buik, ben zo gewend geraakt aan het leven hier, waarin vrijwel alles anders is dan thuis. Ik ben gewend geraakt aan het leven met Eroca, die zowel een vriendin als een moeder voor me is. Gewend om de frisse lucht in te ademen, midden in de natuur te zijn en lange bergwandelingen te maken. Om elke dag buiten te leven. Vroeg naar bed en vroeg weer op. De mensen te groeten en Spaans te spreken, al ben ik daar nog steeds niet goed in.

Wat is er veel gebeurd de afgelopen 3 maanden.

Ik kwam hier oa om mijn candida te genezen. Ik wist dat dat een struggle zou worden, maar het was een waar gevecht vol angst, boosheid en frustratie. Tot het moment dat ik het losliet en het grotere geheel kon zien. Ik heb nu het volste vertrouwen dat ik het zal weten te genezen, niet door een strikt vrijwel niet vol te houden dieet, maar door van prana te gaan leven, iets wat voor mij veel natuurlijker voelt. Ik ben en blijf tenslotte een schorpioen, een persoon van extremen, het is alles of niets en niet iets daar tussenin.

Een ander doel was om 9 kilo af te vallen. Dat is gelukt, en wel precies zoals ik gepland had; elke maand 3 kilo. Ik weeg nu weer een nette 55.

Daarnaast hoopte ik dat deze me reis me dichter zou brengen bij wat ik hier op aarde kom doen. Mijn levensdoel, so to say. Hoe ik kan voorzien in mijn levensbehoeften op een manier die me past en waar ik gelukkig van word. Ik heb door de jaren heen een hoop levenservaring opgedaan. Ik heb daarnaast mijn reiki certificaat behaald, mijn lifecoach diploma, counselor diploma en mijn diploma als voedingsdeskundige. Ik heb 10 jaar ervaring in het lezen van tarotkaarten. Heb met plezier zo'n 100 mensen gehost via couchsurfing, ervaring opgedaan in gasten ontvangen en een goede tijd bieden. En hier in Peru, in deze laatste paar dagen, werd opeens duidelijk hoe ik dit alles kan gebruiken. Eroca en ik hebben allebei zitten spelen met het plan om, nadat we van licht hebben leren leven, een centrum op te zetten waar mensen kunnen komen die hier ook in geïnteresseerd zijn. Een kleine, laagdrempelige, betaalbare community. Eroca en ik vullen elkaar perfect aan, werken goed samen en alles wat we geleerd hebben zou hierin bruikbaar worden. Op dit moment is Eroca bezig haar land en spullen te verkopen, en over een paar maanden zal ze afreizen naar Europa. We hopen een grote boerderij of iets soortgelijks te vinden in Tsjechië waar we dit op willen zetten (en waar we beiden een venus planeet doorheen hebben lopen, iets wat garant staat voor een goede tijd, vol van zowel niet materiële als materiële rijkdom). Is dat niet opwindend?

Naast bovenstaande, heb ik hier een hoop 'extra's' mogen ontvangen.

-Ik ben hier in aanraking gekomen met het presence proces, wat me tot nog toe veel gebracht heeft en wat ik met enthousiasme in de toekomst voort zal zetten en mensen in zal begeleiden in de community.

-Ik heb geleerd over hono pono pono, iets wat ik van tijd tot tijd met liefde toepas.Het is heerlijk om overal zelf verantwoordelijk voor te zijn, om overal je eigen creatie in te zien; alleen dan kun je alles zelf veranderen en ben je volledig onafhankelijk.

-Ik heb het heilige medicijn Huachuma mogen gebruiken en antwoord gekregen op de vraag waarom ik geen goede partner voor mij tegenkwam; een inzicht wat voor mij van onschatbare waarde is.

-Daarnaast heb ik gebruik mogen maken van het medicijn van de Kambo kikker, iets wat mijn lichaam letterlijk opgeschoond heeft.

-Hetzelfde geldt voor rapee, het snuiven van tabak. Ook dat heb ik hier gedaan, al had ik jullie dat nog niet verteld. Een bijzondere ervaring, eventjes heftig maar dan heel helend.

-Nooit zal ik de ervaring vergeten die het bijzondere Peruaanse koppel me bood; de massage door 6 handen, de oude traditionele liederen en gebruiken, de uren durende klim naar een heilige plek in de bergen. De liefde die ze me lieten ervaren, hoeveel ze me gaven zonder iets terug te verlangen...

-De pelgrimstocht naar de heilige rots, die me leidde langs oeroude inca ruines en hun heilige ceremonie cirkel, waar iemand met een oud inca instrument een symbool in de grond gekerfd had. De sterke energie van de rots, waarvan nog maar een heel klein stukje te zien was, aangezien de Spanjaarden er een kerk overheen gebouwd hadden.

-De krachtige heling van de alom oeroude agnihotra ceremonies.

-De tattoo die ik heb laten zetten, een herinnering voor alles wat ik hier heb mogen ervaren, was een ervaring op zich.

-Dan hadden we nog de onverwachte handlezer Ran die niet alleen zomaar mijn hand las, maar me de dag erna ook nog eens een bijzondere, krachtige traditioneel Joodse heling gaf.

-Jerome die me een levensmap liet tekenen die me tot nieuwe inzichten deed komen en me hier voor het eerst liet huilen.

-Reinier die me een 4 uur durende familie opstelling gaf die me zowel raakte als in de war maakte.

-De Peruaanse man die een cocablaadjes reading voor me deed waarvan de waarheid of de voorspellingen nog moet blijken, maar wat desalniettemin erg interessant was.

En verder heb ik:
-Met de I tjing leren werken.
-Over heilige seks geleerd.
-Mijn Spaans verbeterd.
-Geleerd over plant- en fruitsoorten en natuurlijke medicatie.
-Astrologie toe leren passen.
-De Tibetaanse rites geleerd.
-Diep en lang leren mediteren.
-Leren vasten en afgekickt van ongezonde voedselverslavingen.
-En niet te vergeten de lange wandelingen op de berg. Het kostte me de eerste keer een half uur om een kilometer omhoog te lopen, inmiddels doe ik dat in 8 minuten! Doe me dat maar eens na op deze hoogte. Eroca kan me bijna niet meer bijhouden.

En dan nog alle bijzonder ervaringen die het leven in Peru me als vanzelfsprekend bood. Wilde ritten in vreemde vehikels. Het op- en begraven van Inca botten. Machu Picchu. Chocolade uitdelen in de bergen. Parasieten, insectenbeten en andere ongemakken. Met 15 man in een busje gepropt zitten. Koken op vuur. Het samen delen, samen voelen, samen huilen. De grapjes en het plezier.

Ik ga de magie van de bergen missen. Vreemd hoe ze soms zo vriendelijk kunnen voelen en soms zo dreigend. De energie is telkens anders. (Hoe soms de bijzondere plant toé, met bloemen zo mooi en zo heerlijk ruikend dat ze één en al verleiding is, je roept met haar geur, terwijl ze zich op andere dagen niet kenbaar maakt. Toé heeft al menig mensen gek weten te maken met haar krachtige hallucinaties. Er zijn zelfs verhalen van mensen die onder deze plant in slaap vallen en er vol waanzin onder vandaan komen.)

Ik heb hier zoveel gezien en meegemaakt, deze 3 maanden hebben me enorm verrijkt. Ik kom naar huis, maar niets zal meer hetzelfde zijn- ik ben gegroeid, veranderd, alles is nu anders. Het was een avontuur wat ik voor geen goud had willen missen. Ondanks dat het vaak hard werken was, het soms pijnlijk was en de tranen rijkelijk gevloeid zijn, was het precies waar ik naar op zoek was. Ik ben Eroca dankbaar voor het thuis wat ze me bood, voor het altijd aanwezig zijn wanneer nodig, nooit afwijzend, maar warm en welkomend. Ik ben dankbaar voor alle mensen die op mijn pad kwamen en me iets waardevols gaven. De mensen thuis die voor de dieren hebben gezorgd en de post. En ik ben dankbaar voor het universum wat me de kans gaf dit te doen. Hoeveel mensen hebben de mogelijkheid zo'n geweldig leven te leven? Ik ben nog niet thuis en een nieuw avontuur staat alweer in de planning. Nondeknetter, wat voel ik me gezegend!

Maar nu eerst maar eens naar huis.



English version


Conclusion

One more night before I fly home. I have a weird feeling in my stomach, am so accustomed to life here, where almost everything is different from home. I 've gotten used to living with Eroca, who is both a friend and a mother to me. Accustomed to the fresh air, to be immersed in nature and make long mountain walks. To living live outside. To go to bed early and rise early. To greet people and to speak Spanish, though I'm still not good at it .

So much has happened over the last 3 months .

I came here to heal my candida (among other things) ande I knew it would be a struggle, but it was a real battle of fear, anger and frustration. Until the moment I let go and could see the bigger picture. I am confident that I will be able to heal, not by a strict and hard to stick to diet, but by going pranic which feels more natural to me. In the end, I am a scorpion, a person of extremes, it's all or nothing, and not something in between.

Another goal was to lose weight. 9 kilo's. I succeeded in that, and did it exactly as I had planned; 3 kilo's each month. I now weigh a neat 55.

In addition, I was hoping that this travel would make clear what I'm doing here on earth. What is my goal in life, so to say. How can I provide in my living in a way that suits me and I 'm happy with. I have gained a lot of life experience through the years. I also have my Reiki Certificate, my life coach degree, my counselor degree and my degree as a nutritionist. I have 10 years of experience in tarot reading. Had the pleasure of hosting around a 150 people via couchsurfing and other, gained experience in receiving guests and offer them a good time or helping them through hard times. And here in Peru, in these last few days, it suddenly became clear how I can use all this. Eroca and I both have been playing with the plan to set up a community where people can come who are interested in going pranic. After we have learned to live on light, we would like to open a place where people can do the 21day process. We actually made a very detailled plan, but I don't wanna share that all here before it is set up. But it is a plan in which I can use everything I learned in a way that makes me very happy. I might just have found a way to do what I wanna do and make money with it!

Besides the above, I received so many extra's:

- I came in contact with the presence process, which brought me a lot so far and I will continue in this process in the future with enthusiasm.

- I learned about hono pono pono , something I from time to time with use with love. It is wonderful to be responsible for everything, to see how all is your own creation, only then can you change everything and you are completely independent.

- I have been able to use the sacred medicine Huachuma and received answers to the question why I did not encounter any good partner for me, an insight which for me is very precious.

- I also was allowed to use the medicine of Kambo frog, something that has literally cleaned up my body.

- The same goes for Rapee, sniffing tobacco. I also did that here, though I hadn't told you yet. A special experience, intense but very healing .

- I shall never forget the experience the special Peruvian couple offered me, the massage by six hands, the old traditional songs and customs, the hours long climb to a sacred place in the mountains. The love they let me experience, how much they gave me without demanding anything in return ...

- The pilgrimage to the sacred rock, which led me along ancient Inca ruins and their sacred ceremony circle, where someone with an old Inca instrument had carved a symbol into the ground. The strong energy of the rock, which you could only see a very small piece of, as the Spaniards had built a church over it .

- The healing power of the ancient agnihotra ceremonies .

- The tattoo that I got as a reminder for all that I have experienced here was an experience in itself.

- Then we had the unexpected hand reader Ran who not only just read my hand, but also gave me the next day another special, powerful traditional Jewish healing .

- Jerome who showed me how to draw a life map and explained the meaning of it, that made me come to new insights and made me cry for the first time here.

- Reinier, who gave me a 4 hour family constellation that made ​​me both touched and confused.

- The Peruvian man who did a coca leaves reading for me of which the truth of the predictions remains to be seen, but which was nonetheless very interesting.

And I have learned:
- to work with the I tjing
- how to practice sacred sex and it's benefits
- to speak Spanish better
- about plants and vegetables and natural medication .
- about astrogoloy
- the Tibetan rites
- to meditate long and deep
- to listen better to my body, my soul
- how to fast and get detoxed of unhealthy food addictions
- and not to forget the long walks on the mountain. It took me the first time half an hour to walk up a kilometer, now I do it in 8 minutes! Try to do that at this hight. Eroca can hardly keep up with me.

And then all the special experiences that just came automatically with living in Peru. Wild rides in strange vehicels. To find ancient Inca bones. Machu Picchu. Handing chocolate to poor people in the mountains. To get parasites, insect bites and other inconveniences. Being crammed with 15 people in a small van. Cooking on fire. Sharing together, feeling together, crying together. The jokes and fun.

I'll miss the magic of the mountains. Strange how they sometimes feel so friendly and sometimes so menacing. The energy is different every time. (How sometimes the particular plant Toé, with flowers so beautiful and so wonderful smelling that it is all temptation, calls you with her smell from far away, while some other days she doesn't make herself known. Toé has made many people go crazy face from her powerful hallucinations. There are even stories of people who fall asleep under this plant and wake up being filled with madness.)

I have seen and experienced so much here, it has enriched me enormously. Now after these 3 months I come home, but nothing will be the same. I 'm grown, changed, everything is different now. It was an adventure that I would not want to have missed. Despite the fact that it was often hard work, it was sometimes painful and the tears flowed abundantly, it was exactly what I was looking for. I am grateful for the home Eroca offered me, for always being there when needed, never dismissive, but warm and welcoming. I am grateful for all the people who crossed my path and gave me something valuable. The people at home who took care of the animals and the post. And I am grateful for the universe which gave me the opportunity to do this. How many people have the opportunity to live like this? Such a wonderful life, I 'm not even at home yet and a new adventure is already planned. Holy cow, I feel blessed!

But now first going back home.

  • 04 Maart 2014 - 04:55

    Harald:

    Wauw! En hopelijk kun je weer aarden in Amsterdam! Welkom terug straks. Ik ben alweer weg, in April terug. Weer is zacht, dus dat valt mee :)

  • 04 Maart 2014 - 16:03

    Sanjeev Devendra:

    Holy cow! lol ;) Your whole trip sounds so interesting, you must feel reborn now.. Maaike 2.0 or is it already 3.0 or 4.0?

    Heavy events can be experienced as painful, but are often a necessary catalyst to accomplish big change, by gaining insights (with changed behaviour), that will lead to quicker innergrowth and more happiness... "No pain, no gain" could be true.

    Please share your insights on how finding / meeting the love of your life if it applies to many people in general. I have some ideas on it, but I am not sure yet... I have a intuitive knowing that there is a soulmate, my other half, so probably there is.. Maybe my guide didn't bring me in contact with the right person or situation yet, because there are other lessons to learn first. Or I am too blind for the instructions and hints of my innerguide, so the synchronicity events stop at some stage and prevent me from meeting people that are in my own soulgroup. Or I should tell & show the universe what I really want in a more specific and profound way, so the universe can respond with women that blend well with my astrological statistics to make things work better in future. Or my vibration is not high enough yet, so I don't attract what originally should belong to me. But the right life partner can also grow spiritually with you and speed up this process of growth, so I am still looking for answers. ghehe. Okay, cut it.. brain get's overloaded with thoughts, it's time to put my ego away and follow the heart. Maybe patience is the key to the right love....

    Anyways, take care and enjoy your new life!

  • 07 Maart 2014 - 01:16

    Maaike V A:

    Hey Sanjeev,

    Met die opmerking over het inzicht waarom ik geen geschikte liefde voor mij tegen ben gekomen tot nu toe, refereer ik naar mijn blog San Pedro/Huachuma, waarin ik dit (persoonlijke en niet algemene) inzicht beschrijf.

    Misschien is het in jouw geval ook een kwestie van een 'vals geloof' wat het tegenhoudt. Of misschien zit je simpelweg astrologisch gezien op de verkeerde plek! Als je me je geb. datum plus exacte tijd geeft kan ik het voor je opzoeken.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1095
Totaal aantal bezoekers 52664

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: