Famlie opstelling en andere nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Famlie opstelling en andere nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Famlie opstelling en andere nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 December 2013 | Peru, Pisac

Vandaag reis ik af naar het drie kwartier verderop liggende dorpje Calca. Ik heb hier afgesproken met iemand die familie opstellingen geeft, Reiner.

Reiner neemt me mee naar de ruimte waar hij de opstellingen houdt en we beginnen. Omdat we maar met zijn tweeen zijn, representeert hij alle familieleden die meedoen. De namen worden op blaadjes papier geschreven die ik in de ruimte moet leggen. Wanneer hij of ik op een blaadje staan, nemen we de energie van die persoon waar.

Ik heb Reiner vrijwel niets over mezelf verteld. Hij gaat op mijn blaadje staan en vertelt hoeveel angst en verdriet hij voelt. Dat het zeer doet in mijn buik en ademhalen lastig gaat. Dat ik niet stabiel op mijn benen sta en vaak last heb van mijn keel. Wel, dat klopt allemaal.

Er is een blaadje wat mij representeert als kind en een blaadje wat mij representeert zoals ik nu ben op 29 jarige leeftijd. Het maakt een enorm verschil of ik op het ene of het andere blaadje sta, het voelt anders en mijn lichaam reageert ook anders. Wat een bizarre gewaarwording.

De opstelling duurt uiteindelijk 4 lange uren (en ik betaal er maar 25 euro voor) en hoewel het interessant is en bepaalde dingen absoluut kloppen, heb ik niet het gevoel dat alles wat eruit komt waarheid is. Er zijn zeker dingen die ik mee kan nemen, maar ik haal er niet zoveel uit als ik gehoopt had.

Aan het einde van de sessie probeert Reiner 'inner child work' met me te doen. Kort gezegd komt het erop neer dat je terug gaat naar situaties waar je als kind niet kreeg wat je nodig had en dat nu aan jezelf geeft. Ik zeg Reiner dat ik hier niet zo in geloof. Wat gebeurd is, is gebeurd, daar valt niets meer aan te veranderen. Alles wat ik nu kan doen is voelen wat gevoeld moet worden, accepteren wat is en in het nu goed voor mezelf zorgen en proberen mezelf met veel liefde te behandelen. Reiner probeert me te overtuigen door te vertellen hoeveel het hem gebracht heeft, maar ik voel heel duidelijk dat dit zijn waarheid is en niet die van mij. Ik neem afscheid en pak de collectivo naar Pisac.

Eenmaal in Pisac zit ik te eten in een vegetarisch restaurant wanneer de man die daar werkt vraagt of ik vanavond met hem uit eten wil gaan. Ik zeg dat uit eten gaan een beetje lastig is voor mij momenteel ivm het dieet wat ik volg, maar dat we best een drankje kunnen doen.

Een paar uur later zit ik met hem aan een tafeltje en communiceren we half in Spaans, half in Engels. Het is best een leuke jongen en hij doet erg zijn best het mij naar de zin te maken. Stiekem geniet ik van zijn latin gedrag en de romantiek die er vanaf druipt, maar aan de andere kant zie ik hoe snel hij het ene biertje na het andere achterover slaat en wanneer hij dan ook nog vertelt elke dag wiet te roken, weet ik genoeg. Dit is oud, die fase ben ik voorbij.

Wanneer ik even later door Pisac loop, kom ik Ran de handenlezer tegen. Hij vraagt of hij een heling sessie met me mag doen. Aangezien ik alle heling goed kan gebruiken zeg ik er geen nee tegen. We gaan naar zijn gehuurde kleine kamer en een andere optie dan op zijn bed te gaan liggen is er niet. Een beetje een vreemde situatie, maar ik besluit me er maar aan over te geven.

Ran haalt een enorm instrument tevoorschijn, een soort van 2 meter lange toeter en begint daarop te blazen. Het ding brengt vreemde geluiden voort en ik voel duidelijk dat het wat doet. Vervolgens komt hij naast me zitten, zingt liederen in het herbreeuws en roept 4 engelen aan. Dan doet hij wat handopleggingen en ik voel een enorme stroom van energie uit zijn handen komen. Wow!

Je sacrale chakra is overactief, zegt hij, evenals je hart- en keelchakra. Ja, vertel mij wat, Ran. In die onderste en bovenste ben ik altijd ziek en mijn hart loopt over. Hij verplaatst energie en laat me zien hoe ik bepaalde yoga oefeningen kan doen om zelf die energie te verplaatsen.

Deze sessie, die ik zomaar gratis en voor niets in mijn schoot geworpen krijg, doet me veel meer dan de familie opstelling. Ik besef eens te meer wat een bijzondere plek dit is met bijzondere mensen.

Ik ben precies waar ik zijn moet.



English version

Family constellation and other new experiences

Today I travel to the 45 minutes away village Calca, where I will meet someone who'll do a family constellation with me.
Reiner takes me to the space where he does the constellation and we start. Since it's only the 2 of us, he represents all involved family members. All names involved are written down on a piece of paper which I place around the room. When he or I stand on one of these papers, we feel the energy of the person who is represented by the paper.

I barely told Reiner anything about myself. He stands on my piece of paper and tells how scared and sad he feels. That my stomach hurts and breathing is difficult. That I am not standing stable at my feet and that I often have problems with my throat. All of it is correct.

There is a paper that represents me as a kid, and one that represents me now at the age of 29. It´s an immense difference between on paper and the other; not only do I feel different, my body also responds in different ways. A bizarre experience.

The constellation lasts 4 long hours (and I only pay 25 euro for it) and although it is interesting and some things certainly are correct, I don't feel that everything that comes out of it is correct. For sure there are things to take with me, but I didn't get as much out of it as I hoped for.

At the end of the session Reiner tries to do 'inner child work' with me. In short, it comes down to going back to situations in which you didn't get what you needed as a kid, and now you give that to yourself. I tell Reiner that I don't really believe in this. Whatever happened happened, and all I can do now is feel what needs to be felt, accept what is and try to love me as much as possible. Reiner tries to convince me by telling what doing this work did to him, but I clearly feel that this is his truth and not mine. I say goodbye and take the collectivo to Pisac.

When I am eating at a vegetarian restaurant in Pisac, the man who works there asks if he can take me out for dinner that night. I tell him that dinner is a bit difficult due to my diet, but that we can have a drink together.

A few hours later we are sitting at a table and communicate in half Spanish, half English. It is a nice guy and he tries very hard to enjoy me. Secretly I enjoy his latin behavior and how romantic he is, but on the other hand I see how he drinks one beer after the other and when he also tells me he smokes weed every day, I know enough. This is old, I am past that phase.

When a little later I walk through Pisac, I ran into Ran the hand reader. He asks if he can give me some healing. Since I can use plenty of healing I don't say no to that. We go to his rented room and I have no other choice than laying on his bed, which is a bit strange. I decide to just give in to it. Ran gets an enormous instrument, some kind of tooter of 2 meters and starts blowing on it. Strange sounds come out of it, but I feel it does something special. Then he starts singing songs in Hebrew and calls 4 angels. After that he lays his hands on my and I can feel a strong stream of energy coming out of his hands. Wow! He tells me my sacrum chakra is overactive and my hart- and throat chakra are as well. Yeah, tell me about it - the one below and above are often sick and my hearts floats over.
He replaces energy and shows me certain yoga practices to be able to move the energy myself.

This session, that is just given to me out of the blue for free, does me more than the family constellation. Once more I realize how special this place is and how many special people are walking around here.

I am exactly where I need to be.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 52729

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: