Ook dat nog - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Ook dat nog - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Ook dat nog

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 Januari 2014 | Peru, Pisac

Vandaag besluiten Eroca en ik naar het ziekenhuis te gaan om ons te laten testen op parasieten en dergelijke. Eroca omdat ze maagklachten heeft en ik omdat ik weet dat het vaak hand in hand gaat met candida.
We zijn er 6 uur aan kwijt (en maar 18 euro incl. consult, bloedafname, urinetest, stoelgangtest én de medicatie), maar krijgen wel meteen de uitslag. Eroca blijkt Giardia te hebben, ik Giardia en E.coli. Daarnaast blijk ik ook nog een infectie in mijn blaas te hebben, iets wat ik nooit eerder heb gehad. Verder is mijn ph-waarde wat aan de zure kant, een 6, dat zou minstens een 7 moeten zijn. Gek genoeg vinden ze geen candida. 'Dat betekent niet dat je het niet hebt, het is nogal moeilijk te vinden' zegt de knappe dokter in het Spaans. Het blijkt wel te betekenen dat het niet super erg is momenteel, want anders hadden ze het duidelijk moeten zien. Wel, blijkbaar heeft mijn dieet inmiddels toch wat vruchten afgeworpen, dat is goed nieuws.

Nu nog van die parasieten af zien te komen- met name Gardia schijnt heel hardnekkig te zijn. We hebben de keuze tussen de medicatie, waarbij we 4x500 gram pillen van het ene medicijn en 2x200 gram pillen van een ander medicijn tegelijk in moeten nemen (klinkt agressief en dat is het ook) óf we kunnen proberen 2 zaadjes van een plant in de jungle te eten, een natuurlijk medicijn tegen parasieten. We besluiten er een nachtje over te slapen en er wat onderzoek naar te doen voor we tot actie overgaan.

De dokter wil me antibiotica geven tegen de infectie in mijn blaas, maar dat weiger ik. Die troep wil ik niet in mijn lichaam, al helemaal niet omdat de candida dan een feestje zal vieren. Nee, ik drink gewoon heel veel paardenstaartthee komende dagen, we zien wel of het overgaat. Overigens heb ik nergens last van dus dat scheelt.

Waar ik wel veel last van heb en Eroca ook, is gas. Dat krijg je van Gardia. We moeten de hele tijd boeren en scheten laten. Dat doen we natuurlijk niet in de wachtruimte van het ziekenhuis, we wachten netjes tot we naar de wc kunnen. De wc is gewoon een gat in de grond. Er staat wel goed aangegeven waar je je voeten neer moet zetten, dat dan weer wel, maar het blijft behelpen. Wc-papier is er overigens ook niet. Wanneer Eroca uit het toilet komt zegt ze 'ik heb net een scheet van 30 seconden gelaten!' 'Ik ook!' roep ik enthousiast, 'en daarna heb ik over mijn schoen geplast!'

Wc-perikelen en parasieten, Peru blijft avontuurlijk.


English version

Parasites

Today Eroca and I decide to go to the hospital to test if we have parasites. It takes 6 hours (and only 18 euro's for a consult, stool test, urine test, blood test and medication) but we get the results immediately. Eroca has Giardia, I have Giardia, E.coli and a blather infection, something I've never had before. My ph level is too low, a 6 while it should be a 7 at least. Strange enough they don't find any candida. 'That doesn't mean you don't have it, candida is hard to find' says the handsome doctor in Spanish. But it does mean that it is not very bad at the moment, otherwise they surely would have seen it. That means that my diet starts to show results, so that is good news.

To get rid of the parasites we have 2 choices; take aggressive medication (6 pills in one time!) or some natural medicine from the jungle. We decide to sleep a night on it.

The doctor wants to give me antibiotics for the blather infection, but I refuse. I'll just drink a lot of horse tale tea and see if it disappears. Luckily I don't have any pain, this infection doesn't bother me at all.

What does bother both me and Eroca, is gas. That's what Giardia gives you, gas and burps. We don't want to fart and burp in the waiting area of the hospital which is full of people, so we wait until we can go to the toilet. The toilet isn't more than a hole in the ground. It does say where to put your feet though, but it is still quite uncomfortable. There isn't toilet paper either. When Eroca comes out of the toilet she sais 'I just farted for 30 seconds!' 'Me too!' I answer enthusiastic, and then I peed over my shoe!'

Toilet troubles and parasites, Peru stays an adventure.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 52704

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: