Kambo kikker - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu Kambo kikker - Reisverslag uit Pisac, Peru van Maaike A - WaarBenJij.nu

Kambo kikker

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Januari 2014 | Peru, Pisac

Tijdens een meditatie in de bergen, krijg ik door dat het tijd is voor mij om met de kambo kikker aan de slag te gaan, en dat ik 4 dotjes nodig heb. Na de meditatie vertel ik het aan Eroca, en we spreken af een paar dagen later een sessie te doen.

Later verneem ik dat 5 dotjes gebruikelijk is voor vrouwen en 7 voor mannen, maar ik blijf bij 4, dat is tenslotte wat ik gezien heb wat goed is voor mij. En hoewel het bij mannen op de arm wordt gezet en bij vrouwen op het been, kies ik ervoor dat de dotjes op mijn arm gezet zullen worden- mijn benen zijn tenslotte veel te mooi om te verpesten.

Zaterdag 18-1 is het zover. Ik eet niets, drink wel ruim een liter water vlak voor we het proces ingaan. Eroca is degene die me de kambo toe zal dienen. We maken er een mooi ritueel van met Mapacho (heilige, pure tabak wat in ceremonies gebruikt wordt) en we uiten onze intenties. Vervolgens neemt Eroca een brandend wierookstokje en brand daarmee 4 gaatjes in mijn arm. Ik schreeuw het uit van de pijn- dit had ik niet aan zien komen. Wanneer ze het 3e gaatje wil branden geef ik weer een enorme schreeuw, maar dan blijkt dat het stokje helemaal niet meer aan is en we komen niet meer bij van het lachen.

Nadat de 4 gaatjes zijn gebrand smeert Eroca er de dotjes kikkergif op. Binnen een minuut zwel ik op en voel me vreselijk. Ademhalen gaat moeilijk want mijn keel is ook opgezwollen. Mijn hartslag gaat omhoog, mijn bloeddruk daalt. Ik voel het gif langs mijn organen gaan, alles trekt samen. Nog iets later begin ik over te geven. En, zoals dat werkt met de Kambo kikker, is het geen normaal soort overgeven, maar komen er dingen uit die ik niet allemaal kan plaatsen. Deels iets geels wat waarschijnlijk pancreassap is, en deels iets wittigs, vettigs waarvan ik geen idee heb wat het is. Ik moet ook naar de wc. Met moeite en behulp van Eroca strompel ik de trap af. In de 20 minuten dat het duurt, verlaten allerlei afvalstoffen mijn lichaam. Ik voel me vreselijk, ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn.

Na afloop smeert Eroca een rood iets genaamd drakenbloed op mijn wonden en ga ik naar bed. Morgen zul je het effect voelen, rust vandaag maar lekker uit, zegt ze.

Maar wanneer morgen komt, merk ik niets meer. Het enige wat anders is dan anders, zijn de 4 gaatjes in mijn arm en de wetenschap opgeschoond te zijn.

Hoe dan ook, het is een interessante ervaring om aan mijn verzameling toe te voegen.



English version


Kambo Frog


While meditating in the mountains, I receive the message it is time for me to take the Kambo frog, and that I need 4 dots. After the meditation I tell this to Eroca and we agree on doing a Kambo session a few days later.

Later I read that 5 dots is usual for women and 7 dots for men, but I stay with 4 dots since that is what I saw in the meditation. And even though men get the dots on theirs arms and woman on their legs, I choose to get them on my arms- my legs are way too beautiful to get burned.

Saturday 18-1 is the day. I don't eat anything, drink over a liter of water right before we start. Eroca is the one who will give me the Kambo. We do a nice ritual with Mapacho (pure tabacco that is used in ceremonies) and tell our intentions. Then Eroca burns an incense stick and with that, burns 4 holes into my arm. I scream from pain, this is more awful than I had imagined. When she burns the third hole I scream again, but then we realize the incense isn't burning anymore and we laugh our ass off.

After the 4 holes are burned, Eroca puts the frog poison on it. It burns. Within a minute I swell up and feel terrible. Breathing is difficult, my throat is swollen too. My heartbeat goes up, my blood pressure lowers. A bit later I start to vomit. And, like usual with Kambo, I vomit things out of my body I can't place. Something yellow which is probably pancreas juice, and something tick and white that I have no clue of what it is. I have to go to the toilet as well. Walking is barely doable, Eroca helps me down the stairs and I almost pass out. In the 20 minutes that it lasts, all types of garbage leaves my body. I feel so horrible, didn't expect it would feel this bad.

Afterwards Eroca puts something red named dragon blood on my wounds and I go to bed. 'Tomorrow you will feel the effect, now rest' she says.

But when tomorrow comes, I don't feel anything. The only things that are different, are the 4 holes in my arm and the knowledge that my body is cleaned.

Another interesting experience to add to my collection.

  • 10 Februari 2014 - 20:41

    Laura:

    Dat klinkt behoorlijk heftig! :-)
    Ook in de dagen erna niks meer van gemerkt..?


  • 13 Februari 2014 - 16:34

    Maaike V A:

    Nee, niets meer gemerkt. Geeft niet, ik ben in elk geval blij dat die troep uit mijn lichaam is. In Brazilie doen ze dit heel klinisch, gewoon in een kliniek zonder rituelen en dergelijke, ik vind het fijn dat ik het op deze manier heb kunnen doen. Eigenlijk had ik het daarna nog 3x moeten doen, is gebruikelijk, maar ik vond het iets te pijnlijk om te herhalen en bovendien vind ik 4 gaten in mijn arm ook wel genoeg.

  • 14 Februari 2014 - 09:00

    Laura:

    Oke, duidelijk!

  • 28 Maart 2016 - 22:58

    DenDen:

    Dank voor je verslag! kwam hem zojuist tegen. ben heel benieuwd hoe het je verlopen is naderhand. En of je het nog vaker gedaan hebt? Ik heb zelf de - wat de sjamanen in de Amazone ook zeggen te doen - de maancyclus gedaan, inmiddels meerdere keren zelfs. Gewoon thuis, door kambothuis.
    Met heel veel respect komt de begeleidster in kwestie bij me langs, waarbij ze mij ook elke keer weer prachtige inzichten geeft over hoe ik me voel en geeft ze haar visie op mijn intenties, waar ik vaak heel veel aan heb. Ik ben sinds de tweede keer Kambo gestopt met heel veel slechte dingen. Roken, drugs, drank. Voel mij superfit en ben sinds Kambo (sinds mei 2014) ook niet meer ziek geweest, terwijl dit wel vaak zo was daarvoor. Ik ben super dankbaar dat dit medicijn ook Nederland heeft bereikt. Anders zat ik nog elk weekend aan allerlei rotzooi.

    Thanks nogmaals!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2930
Totaal aantal bezoekers 52699

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: