Havana (deel 4) - Reisverslag uit Havana, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu Havana (deel 4) - Reisverslag uit Havana, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu

Havana (deel 4)

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 November 2012 | Cuba, Havana

Mijn tijd in Cuba zit er bijna op; nog 3 dagen en ik vlieg naar Mexico. Hoewel ik Havana helemaal niet leuk vind, besluit ik daar toch mijn laatste dagen te slijten, met name omdat er nog wat mensen zijn waar ik tijd mee wil spenderen voor ik vertrek. En wat helemaal niet legaal is in cuba krijg ik toch voor elkaar; ik ga couchsurfen bij mijn favo homovriend Alexis. Bij hem thuis douche ik met een emmer water en met diezelfde emmer water spoel ik ook de wc door. In dit huis wonen Alexis, zijn oma en moeder, zijn oom en nichtje. Het is vrij onleefbaar, maar wat een liefde hangt er hier! Het laat me afvragen wat er van mij geworden zou zijn als ik hier was opgegroeid. Alexis is zo'n goed persoon en zijn nichtje is de schattigheid zelve. Er is zoveel humor, er worden constant grapjes gemaakt, ook door oma. Niemand klaagt over wat er niet is, iedereen deelt met elkaar en er is zoveel genegenheid. Wanneer het tijd is om te gaan, krijg ik stevige knuffels en zegt oma dat mocht ik ooit weer naar Cuba komen, ik altijd welkom ben bij hen. Ik vertrek gevuld met warmte. Cuba mag dan niet mijn land zijn, ik heb hier wel familie gevonden.