Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu

Trinidad

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 November 2012 | Cuba, Trinidad

In de bus naar Trinidad begint een meisje tegen me te praten. Ze komt uit Maastricht en vraagt of ze zich bij ons aan mag sluiten. Ik ben blij met de welkome afleiding.

Trinidad is een prachtig, pittoresk klein dorpje waar de tijd stil lijkt te staan. Toevallig wordt er op dat moment een film opgenomen, wat leuk is om te zien. We bezoeken een kunstmuseum, bekijken het dorp en op aanraden van anderen gaan we 's avonds naar 'de grot', een discotheek in een grot. Er is nog niemand als we aankomen en we krijgen een rondleiding. Wauw, het is zo mooi en indrukwekkend! De grot is enorm groot en diep met vele gangen en uitgehouwen trappen in het steen. Het stikt van de vleermuizen en we zien zelfs een uil. Onze gids vertelt ons dat wanneer ze open zijn, er veel beveiliging rondloopt om ongelukken te voorkomen. Dat moet ook wel, er zijn overal afgronden en het is er donker. Ook lekt er overal water dus de stenen zijn glad. Persoonlijk zou ik hier niet dronken willen rondlopen! Maar te gek is het wel; ik heb zelden zoiets moois gezien.