Copan en La Ceiba - Reisverslag uit Copán, Honduras van Maaike A - WaarBenJij.nu Copan en La Ceiba - Reisverslag uit Copán, Honduras van Maaike A - WaarBenJij.nu

Copan en La Ceiba

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Januari 2013 | Honduras, Copán

En daar ga ik, in de shuttle op weg naar Copan, een reis die 12 uur zal duren. In Antigua stap ik over in een andere shuttle en die is helemaal leeg; ik ben blijkbaar de enige die vanuit Guatemala naar Copan reist vandaag. Het voelt heerlijk dat ik nu eindelijk echt alleen durf te reizen, het is zo'n enorme overwinning dat ik met tranen in mijn ogen in de bus zit, sinds lange tijd vervuld van trots en blijdschap.

Het is al donker als we de grens over gaan, waar ik uiteraard weer word opgelicht- ik kijk er al niet meer van op en gelukkig gaat het om een klein bedrag. De chauffeur is zo aardig om mij helemaal voor de deur van mijn hostel af te zetten. In het hostel staat zowaar een sneeuwman, gemaakt van plastic bekertjes. Zowel het hostel als Copan zijn verder niet heel bijzonder. Ik besluit om de hotsprings te bezoeken, een serie natuurlijke warm water baden ontstaan vanuit een vulkaan. Het water wat uit de vulkaan komt is zo heet dat er overal stoom hangt, 90 graden. De baden worden bijgevuld met koud water. Er is ook een modderbad en dus lig ik de halve middag heerlijk te modderen.

Ik ontmoet een paar leuke mensen in Copan en de laatste avond neemt de eigenaar van het hostel neemt me mee voor een paar drankjes op zijn kosten. Een beetje vreemd vind ik het en al vroeg zeg ik gedag en ga naar bed.

Na een paar dagen besluit ik verder te gaan naar Utila. Het gaat niet helemaal zoals gepland, mijn aansluiting komt een uur te laat waardoor ik letterlijk de boot mis, en dus zit ik vast in La Ceiba, een lelijke stad waar weinig te doen is. Ik vraag een taxi me naar het enige hostel in town te brengen en wanneer hij een soort van industrie terrein oprijdt, raak ik een beetje in paniek. Snel check ik of de auto niet op slot zit en hoe ik er het snelst uit zou kunnen komen, maar dan staan we opeens voor de deur van het hostel en hij is zelfs zo aardig om mijn tas naar de ingang te sjouwen. Ik voel me bijna schuldig.

Omdat er toch niets te doen is en de internetverbinding vanuit mijn bed geweldig is, besluit ik mezelf te updaten met wat gtst afleveringen. Een beetje van thuis in een vreemde stad is best fijn!

  • 09 Januari 2013 - 20:00

    Laura:

    Blijft mooi (en spannend) om steeds weer te lezen wat je allemaal meemaakt...

    Denk meerdere malen per dag aan je meid!

  • 19 Januari 2013 - 19:40

    Maaike V A:

    Thanks dat je me zo trouw blijft volgen lieve Lau! Denk ook veel aan jou. Nog even en ik ben weer thuis! En ben jij niet bijna jarig? Ik vergeet altijd de exacte datum :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Copán

De helende reis

Van Cuba naar Nicaragua, 7 landen in 3,5 maand.

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Naar huis

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 2)

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 1)

02 Februari 2013

Isla de Ometepe

01 Februari 2013

Granada en Masaya
Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 52707

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: