Zapata - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu Zapata - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu

Zapata

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 November 2012 | Cuba, Viñales

Zapata
We gaan hier naartoe om het grootste moeras van Cuba te bezichtigen en te snorkelen. Het moeras is indrukwekkend en we zien bijzondere vogels, rode en witte krabben en meren in grotten, heel mooi allemaal. Maar de meeste dieren zijn er momenteel niet en dus valt het toch een beetje tegen. Het snorkelen daarentegen is fantastisch, ik zwem tussen duizenden verschillende vissen en koraal en geniet met volle teugen.
De stranden zijn hier prachtig, het water helder en mooi blauw. Een Cubaanse jongen komt ons een vers geplukte kokosnoot brengen die hij opent met een machete en we drinken het sap rechtstreeks uit de noot. We spreken af die avond op het strand weer allemaal samen te komen. Hij brengt een vriend mee die gitaar speelt en muziek maakt, ze maken een kampvuur en wij brengen 2 flessen rum. De maan is vol en de avond is magisch. Komt er ook nog een nest puppy's aanlopen; ik ben onmiddellijk verkocht, ze zijn zo schattig!

Ondanks dat het erg gezellig is, besluiten we net na middernacht te vertrekken naar onze casa. Daar gaan nog even op het dakterras zitten nagenieten. Opeens horen we 'Maria, Maria!' (ik gebruik hier mijn 2e naam) en zien we hoe de Cubaanse gozer van dak naar dak klimt en springt, onze kant op. 'You've got to be kidding me', denk ik perplex- maar het is echt waar, hij komt voor mij en wil met me praten. Ik schrik er nogal van en weet niet goed wat ik met de situatie aan moet. Vriendelijk maar stellig probeer ik hem duidelijk te maken dat ik hier geen zin in heb, dat ik geen interesse in hem heb, dat ik heb genoten van de avond maar dat het nu gewoon bedtijd is en dat ik morgen weer vertrek. Het duurt 10 minuten voor hij snapt dat ik echt niet geïnteresseerd ben in wat hij dan ook wil en dan druipt hij kwaad en vloekend af. Ik besef me eens te meer dat ik hier niet in Nederland ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Viñales

De helende reis

Van Cuba naar Nicaragua, 7 landen in 3,5 maand.

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Naar huis

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 2)

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 1)

02 Februari 2013

Isla de Ometepe

01 Februari 2013

Granada en Masaya
Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 52677

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: