Cayo Guillermo - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu Cayo Guillermo - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Maaike A - WaarBenJij.nu

Cayo Guillermo

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 November 2012 | Cuba, Trinidad

We besluiten om de mooiste stranden van Cuba te bezoeken en omdat het zo goedkoop is, boeken we voor 30 euro per nacht een all inclusive resort.

Onderweg zien we tientallen flamingo's in een open spot in de mangrove; zo mooi! We slapen in een schattig houten huisje en het strand is paradijselijk; wit zand, palmbomen, en je kunt tot 200 meter de zee inlopen en staat dan nog pas tot je middel in het water. We vinden reusachtige schelpen (maar ik neem ze niet mee; ik kan het niet over mijn hart verkrijgen de slakken die erin zitten te doden of hun huis af te pakken). We eten als Amerikanen en drinken de ene cocktail na de andere, en zien zo de zon opkomen.

En hoewel ik rationeel begrijp dat dit fantastisch is, dat dit is waar ik naar verlangd heb, dat het precies zo is zoals je op tv ziet of in van die mooie fotoboeken, kan ik er nog niet echt van genieten. Ik ben op reis gegaan met als doel mijn angsten te overwinnen en er sterker en wijzer uit te komen, maar vooralsnog ben en blijf ik angstig. Nu is Cuba dan ook niet het makkelijkste land om mee te beginnen en is het begrijpelijk, zo snel veranderen dingen natuurlijk ook niet- maar jammer is het wel. De mensen met wie ik nu rondreis weten niets van mijn angsten en merken het ook niet, wat ik overigens prima vind.

Toch besef ik maar al te goed dat ik ergens iets fout doe; ik reis nu vaak met anderen om het makkelijker te maken voor mezelf- maar vind het vervelend me aan te moeten passen, en diep van binnen wens ik dat ik niet zo bang zou zijn alles alleen te doen, zodat ik volledig mijn eigen plan zou kunnen trekken en er ook echt van zou kunnen genieten.

Hopelijk komt dat gaandeweg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Trinidad

De helende reis

Van Cuba naar Nicaragua, 7 landen in 3,5 maand.

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Naar huis

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 2)

05 Februari 2013

San Juan del Sur (deel 1)

02 Februari 2013

Isla de Ometepe

01 Februari 2013

Granada en Masaya
Maaike

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 52692

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 04 Maart 2014

De helende reis deel 2

22 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

De helende reis

Landen bezocht: